Kvalitnější výuka zavedením atestací pro učitele?
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jolana Ronková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 27. 05. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Děkuji za příspěvek. S prvními dvěma odstavci nemám problém, jsou přesné a ve své úspornosti se mi líbí natolik, že bych je podepsal.
Potíž je v tom, že třetí odstavec textu hodnotí připravovaný kariérní systém. Aniž by jej kdo viděl, abych tak řekl. Ono se o KS hodně mluví, ale faktické výstupy projektu (IPn OP VK Kariérní systém) zatím skutečně nikdo/skoro nikdo neviděl. To je po roce a půl fungování dost problém. Proto pan ministr vyměnil hlavního manažera projektu a od té doby se věci přeci jen mění.
Není to tedy problém paní kolegyně, která naopak velmi přesně vnímá to, že učiteli chybí vedení k reflektivitě, k rozvoji didaktických znalostí obsahu, kompetenci komplexních kurikulárních činností, vč. umožnění žákům tvůrčím způsobem využít učební látku, zahrnutí příležitostí ke spolupráci, hodnocení a sebehodnocení žáků do vyučování, k tvořivosti... Ano, chybí toho hodně a autorka správně soudí, že KS může pomoci nebo naopak škodit. Proto se vede celonárodní diskuse (ke Strategii vzdělávání 2020) a věříme, že příslib pana dr. Trundy, nového hlavního manažera projektu, že již za několik týdnů představí první výsledky, platí. To je nadějné pro nás všechny, jimž nejsou osud a kompetence (systémová podpora jejich utváření a rozvíjení) učitelů lhostejné.
Komentář
Článekj se dotýká velmi závažného problému. Vychází ale myslím z mylného tvrzení, že k dalšímu vzdělávání učitelů \"není centralizovaný tlak \" a učitelé tak nejsou systematicky vedeni k modernizace své práce. Z hlediska tohoto okamžiku je to možná dost pravda, ale co celá reforma, školení k rvp (povinná, hromadná, jednotná), tvorba švp, portál rvp.cz - který by měl reformu prosazovat, školení z evropských peněz, hromadná povinná tvorba \"dumek\". Přece to není tak, že učitelé, kteří neprošli právě nejsoučasnějším VŠ vzděláním si jen cosi pamatují ze svého dávno VŠ studia. Ale možná to vše byla jen administrativní akce, do škol se běžně prosadily prezentace nebo pracovní listy, ale nezměnila se podstata výuky. Nebo se změnila podstata výuky - k horšímu?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.