Chatbot EMA
4 zdařilé

Kvalitnější výuka zavedením atestací pro učitele?

Autor
Jolana Ronková
Datum vložení
4. 12. 2018
20 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

akreditace
Edukace
gramotnost
prestiž
vzdělávání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jolana Ronková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 05. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Koubek 27.5.2013

Komentář

Děkuji za příspěvek. S prvními dvěma odstavci nemám problém, jsou přesné a ve své úspornosti se mi líbí natolik, že bych je podepsal.


Potíž je v tom, že třetí odstavec textu hodnotí připravovaný kariérní systém. Aniž by jej kdo viděl, abych tak řekl. Ono se o KS hodně mluví, ale faktické výstupy projektu (IPn OP VK Kariérní systém) zatím skutečně nikdo/skoro nikdo neviděl. To je po roce a půl fungování dost problém. Proto pan ministr vyměnil hlavního manažera projektu a od té doby se věci přeci jen mění.


Není to tedy  problém paní kolegyně, která naopak velmi přesně vnímá to, že učiteli chybí vedení k reflektivitě, k rozvoji didaktických znalostí obsahu, kompetenci komplexních kurikulárních činností, vč. umožnění žákům tvůrčím způsobem využít učební látku, zahrnutí příležitostí ke spolupráci, hodnocení a sebehodnocení žáků do vyučování, k tvořivosti... Ano, chybí toho hodně a autorka správně soudí, že KS může pomoci nebo naopak škodit. Proto se vede celonárodní diskuse (ke Strategii vzdělávání 2020) a věříme, že příslib pana dr. Trundy, nového hlavního manažera projektu, že již za několik týdnů představí první výsledky, platí. To je nadějné pro nás všechny, jimž nejsou osud a kompetence (systémová podpora jejich utváření a rozvíjení) učitelů lhostejné.

Jaroslav Matějka 27.5.2013

Komentář


Článekj se dotýká velmi závažného problému. Vychází ale myslím z mylného tvrzení, že k dalšímu vzdělávání učitelů  \"není centralizovaný tlak \" a učitelé tak nejsou systematicky vedeni k modernizace své práce. Z hlediska tohoto okamžiku je to možná dost pravda, ale co celá reforma, školení k rvp (povinná, hromadná, jednotná), tvorba švp, portál rvp.cz - který by měl reformu prosazovat, školení z evropských peněz, hromadná povinná tvorba \"dumek\". Přece to není tak, že učitelé, kteří neprošli právě nejsoučasnějším VŠ vzděláním si jen cosi pamatují ze svého dávno VŠ studia. Ale možná to vše byla jen administrativní akce, do škol se běžně prosadily prezentace nebo pracovní listy, ale nezměnila se podstata výuky. Nebo se změnila podstata výuky - k horšímu?