Vodík
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Martina Čáslavová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 21. 02. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Myslím, že žáci ZŠ nemají pracovat s koncentrovanými roztoky žíravin. Hrozí tedy porušení pravidel bezpečnosti práce - i když konc. HCL do baňky naleje vyučující a i když jsou žáci poučeni.
Tvrzení, že \"Žáci již z fyziky znají zákon zachování energie a umí vysvětlit pojem vnitřní energie\" je asi pravda, zda mu rozumí je druhá věc. Odvolávat se zde na energii vazeb je ale poněkud problém - to se týká jen molekul vodíku, jinak jde o změnu iontů na atomy a naopak. (Samozřejmě je možné situaci vykládat zjednodušeně, ale měli bychom si to uvědomovat.)
Komentář
Zvažoval jsem svůj komentář k uvolnění tepla během reakce: Reakce je asi skutečně exotermická hlavně díku vzniku molekul vodíku z atomů, ionty asi výrazně nepřispívají (viz třeba reakce Zn s roztokem modré skalice).
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.