Chatbot EMA
0 ohodnoť!

M-learning jako cesta k zábavnému vzdělávání?

Autor
Michal Černý
Datum vložení
4. 12. 2018
8 0 7
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

gamifikace
GPS
hry
m-learning
sociální sítě
telefon

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Michal Černý
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 04. 06. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 4.6.2012

Komentář


Dobrý den, pane kolego,


produkujete příspěvky jako na běžícím pásu, rád si je čtu, protože většinou souvisí s oblastí mého zájmu. Naprosto však musím nesouhlasit s přístupem, jakým je tvořen tento článek.


Opět se vracíme ke kvalitě příspěvků a kvalitě recenzí příspěvků. Má-li se zvyšovat (což doufejme všichni chceme), je zapotřebí dodržovat základní pravidla tvorby článků. M-learningem se už dlouhou dobu zabývá Spomocník. Příspěvek kolegy Kasálka je z roku 2004,  dr. Brdička obecně přes technologie 1:1navazuje několika články. Já sám jsem autorem dalších, jeden dokonce vyšel minulý týden. Problematice m-learningu byl také už minulý rok věnován e-learningový kurz vedený dr. Svobodou. Ten navazoval na jeho již v roce 2009 publikované příspěvky na toto téma. Tři z prací výše uvedených autorů jsou dokonce v RIV.


Dnes publikovaný článek ve své informační části jen opisuje to, co již bylo několikrát publikováno a to dokonce na stejném portálu. Takovéto prohřešky by se neměly stávat, pokud má mít Metodický portál smysl.


Rád bych vyjádřil autorovi podporu v další práci, pouze bych doporučil nejprve zpracovat rešerši, poté až psát. Znám to dobře, ve svých autorských začátcích jsem měl podobné tendence. Zvláště v začátcích je důležité víc číst než psát.


Správci obsahu si dovoluji vyjádřit své znepokojení nad kontrolou témat článků. Jsou-li recenzovány někým, kdo nemá o stavu publikací na dané réma přehled, jaký je smysl recenzí? Snad jen snaha přiblížit se odbornému textu.



Pavlína Hublová 4.6.2012

Komentář

Dobrý den pane Rusku,


děkujeme za doplnění článku o další informace.


Úkolem recenzenta je zajistit obsahovou správnost článku ve smyslu pravidel publikace na Metodickém portálu RVP.CZ. V tomto konkrétním případě je třeba dohlédnout na správnost teoretického článku.

Miroslav Melichar 4.6.2012

Komentář

Pan kolega Rusek kritizuje, že obsah tohoto článku je velmi podobný několika předchozím textům. Jako neodborník jsem ty předchozí texty nesledoval tak pozorně, ale zde se mi zdá, že je mnohem větší důraz na \"zábavnost\" vzdělávání jako hlavní cíl, snad dokonce jako na perspektivu, k níž jedině má celé vzdělávání směřovat. Jde o obecný proces gamifikace, vzdělávání má být zábavné a hravé, aniž bychom snížili jeho kvalitu. Jde to dohromady? Je vzýván Komenský - myslím, že se obrací v hrobě, pokud snad vidí, že takhle má vypadat gymnaziální vzdělávání žáků ve věku asi 16 - 19 let. Zapojit se do hry - bitvy ze světové války a nasát atmosféru a emoce? Ano, asi to jde. Je to podobné jako sledovat dobře natočený film (ukázku). Ale není omyl, že tento příklad zaboudil pod \"zábavné vzdělávání\"? Zábavné a hravé už máme televizní zpravodajství a taky pohádky pro děti - i ty byly dříve vážné a vyžadovaly určité soustředění.

Martin Rusek 4.6.2012

Komentář

Autor se jistě ubírá lehce jinou cestou, Zkusil jsem proto jeho text podrobit jednoduché analýze. Vzal jsem počet slov článku, smazal z něj odstavce, které jsou oproti mně známým publikovaným textům nové a spočítal procentuální přínos. Autor přináší nové myšlenky ve 20 % textu (měřeno na slova a odstavce).


Napíšu tedy za týden článek stejný, doplním 20 % nového textu. Nebojím se, že by obsahově nebyl správný, prošel recenzenty odborného periodika. Bude publikován? Podle všeho ano. Jaký smysl má pak místo, kde se přes sebe hromadí stejná sdělení?

Bořivoj Brdička 4.6.2012

Komentář

Dovolím si se připojit do diskuze. Kolega Černý je opravdu obdivuhodně pilný. Myslím, že je dobře, když se o využití technologií mluví. Spomocník nemá na tuto tematiku monopol. Články kolegy Černého (a spol.) jsou navíc šity spíše na SŠ, zatímco my se zabýváme hlavně ZŠ.


U tohoto článku mám výhrady k něčemu trochu jinému. Asi se nevyhneme tomu, že se budememe muset poprat s invazí gamifikace, ale snažil bych se co možná nejvíce vyhnout tvrzení, že učení=hraní. Vždycky, když se začne mluvit o zábavě místo práce, výsledky odpovídají. Naposledy jsem to zažil, když se před 10 lety prosazoval edutainment. Jak správně poznamenává pan Melichar, Komenský se obrací v hrobě. Myslel to totiž trochu jinak.


Dovolím si navrhnout, abychom využívali zábavné prvky ve výuce co nejvíce, ale v souvislosti s učením raději o hraní moc nemluvili. Vždy se jedná o práci, ať je sebezábavnější. Je skvělé, když ji žáci dělají s radostí.


A pak mám ještě trochu pocit, že výraz m-learning je již poněkud překonaný, ale to je jistě věc názoru.

Mgr. Zdeněk Sotolář 5.6.2012

Komentář

Zajímalo by mě, jaký má pan Rusek názor na přínosnost jiného IT článku – http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/16039/NEKTERE-SKOLY-SI-S-ICT-GRAMOTNOSTI-NEVEDI-RADY.html/. Přiznávám, že mám stále větší problém s tzv. odbornými články na Metodickém portálu. Opravdu naplňují očekávání čtenářů-učitelů? Místo bůhvíkolikátého článku o m-technologiích bych očekával konečně nějaké články praktické. Příklady. Otřepané fráze o \"zařízení, která mají v této oblasti potenciál\" (doplněné jejich seznamem) ve mně prohlubují spíše nedůvěru.    

Martin Rusek 5.6.2012

Komentář

Pane kolego, nemůžu než jen souhlasit. Článek jsem viděl, ale už jen komentovat by znamenalo další dvě přečtení, což jsem mu nechtěl dopřát. Vydávat cokoli bez odkazu na použitý pramen v sekci teoretických příspěvků je k pláči. Psát v roce 2012 o změně hodnoty informace vlivem ICT a o penetraci ICT do společnosti je ještě smutnější. Zdá se, že budeme pomalu naučeni určité články zkrátka ignorovat. Metodické, že?