Chatbot EMA
5 skvělé

Převrácená třída podle Dr. Lodge

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
3 0 11
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Bloomova taxonomie
Dr. Lodge
Eric Marcos
FIZZ
Katie Gimbar
Khan Academy
Mathtrain
převrácená třída

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 26. 03. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 26.3.2012

Komentář

Skoro profesionální hudebník mě pobavil, ta písnička a její interpretace je příšerná! :)


Nicméněě díky za zajímavý článek, pane doktore. Zmínka o nemožnosti konkurovat výuce podporované ICT zřejmě vyvolá emoce, že?

Bořivoj Brdička 26.3.2012

Komentář

Jsem si plně vědom toho, že ta písnička je příšerná. Vyvolání emocí v tomto případě předpokládám. Páni učitelé ze sebe dělají pěkné šašky! Ale když pak čtete zkušenosti studentů z právě probíhající praxe (http://skolobeh.blogspot.com/), humor vám dojde a říkáte si, zda by něco podobného třeba nezabralo.


Ale na tom, že je Dr. Lodge celkem dobrým muzikantem, si trvám!

Václav Nádvorník 28.3.2012

Komentář

Před třemi roky jsem začal točit výuková videa pro své žáky. Na mém youtube kanálu jich nyní najdete cca 20. Jsou primárně určena pro žáky ZŠ Londýnská a nejsou videoučebnicí, proto prosím nekomentovat hovorové výrazy, případně ne vždy použité odborné výrazy. Hlavní cíl je aby si žáci i rodiče mohli vzorové úlohy znovu doma přehrát, zastavit a učit se z nich. Časová náročnost jednoho videonávodu je 120 minut práce. V poslední době jsem začal toto točit jako záznam z umělého výkladu přímo v hodině.


Kanál naleznete zde: http://www.youtube.com/user/adlif57?ob=0&feature=results_main

Bořivoj Brdička 28.3.2012

Komentář

Ano, myslím, že takto nějak by mohla cesta k převrácené třídě vypadat. Možná se stanete naším Dr. Lodgem. Zbývá jen šířit ten postup k dalším učitelům.

Radek Sárközi 29.3.2012

Komentář

Jen mě napadlo, zda by taková videa prošla v rámci EU PES jako DUMy... A zda by je nemohl tento portál zveřejňovat v rámci svých DUMů.

Bořivoj Brdička 29.3.2012

Komentář

Není nutné dělat úložiště videí. Nakonec i Khan používá YouTube. Stačilo by sbírat meta-data, případně udělat službu na podporu komunity převracečů. Nebojte, on se toho někdo, kdo má vhodný penězovod, ujme. Portál RVP to, mám obavy, nebude!

Radek Sárközi 29.3.2012

Komentář

Jen mě napadlo, že zrovna tohle by mělo smysl podporovat :-)

Bořivoj Brdička 31.3.2012

Komentář

Pro zájemce o bližší studium problematiky je zde ještě jeden docela zajímavý zdroj:
http://flipteaching.com/

Radek Sárközi 6.4.2012

Komentář

Jedno "převrácené" video: http://flocabulary.com/fivethings/

Jaroslav Mašek 7.4.2012

Komentář

Taktéž doporučuji zhlédnout zbylá videa Katie Gimbar - Katie Gimbar's Flipped Classroom FAQ, kde odpovídá na různé dotazy: http://goo.gl/zGn4C , přestože něco z nich je již popsáno v článku výše.

Bořivoj Brdička 22.4.2012

Komentář

Stephen Downes vyjádřil podstatu převrácené třídy dokonale odpovídající smyslu tohoto článku ve své aktuální přednášce z Estonska velmi výstižně. Budu se snažit citovat  přesne: "Dělali jsme to tak vždycky, tak proč tomu dávat nový název? Snad proto, aby na tom mohl někdo vydělat. Hlavní problém je v tom, že to neděláme správně. Opravdové převrácení je, když se z žáků stanou učitelé, a naopak." (viz http://www.downes.ca/cgi-bin/page.cgi?post=57874)