Chatbot EMA
5 skvělé

Vliv otevřenosti na budoucnost školství

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální propast
ESF
EU peníze školám
Justin Reich
MIT
OER
OER university
Open Access
otevřené výukové zdroje
Richard Rowe
Václav Havel

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 09. 01. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jana Petrů 9.1.2012

Komentář


Omlouvám se, že vkládám odkaz místo diskuze, navíc související jen okrajově. Ale myslím, že je to článek natolik zajímavý, že stojí za přečtení a za zamyšlení. Zároveň nechci kvůli němu znovu vzdouvat hladiny diskuze o technologiích :)


http://www.nytimes.com/2011/10/23/technology/at-waldorf-school-in-silicon-valley-technology-can-wait.html?_r=4&nl=todaysheadlines&emc=tha25

Bořivoj Brdička 9.1.2012

Komentář

Paní Petrů, už se přece docela známe. Já vám rozumím. Vůbec mi nevadí, když se sama za sebe rozhodnete využívání technologií odložit. Může to klidně udělat většina z nás, ale jedině za předpokladu, že to rozhodnutí bude informované. Tuším jsem vám už docela dávno přiznal, že bych sám byl pro to, technologie jako třídu prostě zlikvidovat, a vrátit se do dob před průmyslovou revolucí. Čas utíkal tak klidně a pomalu. Ale to je jen sen! Dnes takové informované rozhodnutí znamená být si vědom toho, že naše děti nebudou schopné plně konkurovat těm, kteří jsou s technologiemi od útlého věku v kontaktu.


Pozor, New York Times drží politiku, která umožňuje veřejnosti online články číst jen nějakou dobu. Jakmile se octnou v archivu, dostane se k nim jen předplatitel. A tak se na váš článek bohužel nepodíváme.

Ondřej Neumajer 9.1.2012

Komentář

Článek je dostupný na této adrese http://www.nytimes.com/2011/10/23/technology/at-waldorf-school-in-silicon-valley-technology-can-wait.html?pagewanted=all 

Bořivoj Brdička 9.1.2012

Komentář

Dík za opravu. Nevím, čím to bylo. Teď se mi to zobrazilo i bez jakéhokoli parametru - http://www.nytimes.com/2011/10/23/technology/at-waldorf-school-in-silicon-valley-technology-can-wait.html.


K obsahu nemám příliš co dodat. Přesně v tom okamžiku, kdy bych chtěl své dítě uchránit přílišné závislosti, uvažoval bych o té Waldorfské škole též. Samozřejmě jen tehdy, kdybych si byl jist, že technologie zvládá, což zde je zřejmé. Další příčinou by mohla být i neschopnost učitelů ve stávající škole technologie vhodným způsobem do výuky integrovat.

Mgr. Zdeněk Sotolář 15.1.2012

Komentář

Výstupy z projektů OPVK – to je jedna obrovská promarněná šance. Vznikly tisíce různých výstupů, ale zmizely v propadlišti izolovaných webů jednotlivých předkladatelů. A teď si stejnou chybu zopakujeme se šablonovými DUMy. A pohled na rychle uvadající portál rvp je tristní. 

Pavlína Hublová 16.1.2012

Komentář

Pane Sotoláři, doufám, že pár lístečků na uvadajícím Metodickém portálu se už zelená. Pilně zaléváme a hnojíme - a doufáme, že to bude co nevidět vidět :-) Každá rostlinka, když ji přestěhujeme, potřebuje nabrat sil. Díky, že nám zůstáváte věrný.

Bořivoj Brdička 17.1.2012

Komentář

S panem Sotolářem musím tentokrát bezvýhradně souhlasit. To, co jsme udělali s dobrým počátečním úmyslem tzv. strukturálních fondů, tj. zcela promarnili možnost zkvalitnit a modernizovat naše školství, nemá obdoby. Ať se podíváte, kam chcete, záměr se míjí účinkem a každý se zabývá již jen tím, jak získat nějaké peníze a neporušit formální pravidla.


Zrovna portál RVP je zcela signifikantním dokladem této skutečnosti. Projekt skončil, zajišťujeme tedy pouze povinnou udržitelnost. Kolik let budeme muset zalévat? Obávám se, že o hnojení nemůže být řeč.

Bořivoj Brdička 28.1.2012

Komentář

Asi je opravdu na místě přirovnávat současné hnutí požadující volné a otevřené sdílení informací k boji za svobodu proti totalitě. Mnoho mladých lidí vnímá jako totalitu i současný korporátní kapitalismus (viz např. Čína), který zjevně žene svět do záhuby. Lze očekávat, že protestů bude přibývat. Volný přístup ke vzdělání jde s tímto ruku v ruce. Podívejte se třeba na tyto 2 aktuální britské iniciativy, k nimž se přidala i celá řada významných profesorů věhlasných univerzit:
http://tentcityuniversity.occupylsx.org/ 
http://reallyopenuniversity.wordpress.com/