Chatbot EMA
5 skvělé

Daty řízené školství v praxi

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
0 0 13
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

analýza výukových výsledků
budoucnost
daty řízené školství
reforma
transformace
USA
velká data

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 08. 09. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Pavlína Hublová 8.9.2011

Komentář

Děkuji za zajímavý článek. Nějak se jen nemohu osobně srovnat s trendem, který se (zdá se) rozšíří i u nás - žáci se učí proto, aby uspěli u testů. Opravdu tohle chceme?

Bořivoj Brdička 8.9.2011

Komentář

Chápete to správně. Bylo to myšleno jako varování. Otázkou není, co chceme, ale co dokážeme. Můj přirozený skepticismus poslední dobou hodně posiluje.

Lukáš Križko 8.9.2011

Komentář

Osobně bych u systémů jako je Khan Academy nevnímal pouze ostražitou a skeptickou notu. Tento systém velmi dobře naznačuje možnosti využití testování k samostudiu, což je docela jednoduchý a řekněme i ekonomicky výhodný model. Navíc velmi dobře mění roli učitele z všeznalého boha, na individuálního konzultanta a poradce pro konkrétní problém v průběhu vzdělávání.


Osobně kvituji i individuální, samostatný přístup ke vzdělávání bez nutnosti soutěže, která mě osobně v prostředí škol i v tuto chvíli velmi irituje.


To co je problém, je zneužití dat a cíl podobné výuky. Ten, ale v případě KA, vnímám spíše v individuální výuce dle vlastních parametrů s možností přímé intervence učitele.

Bořivoj Brdička 9.9.2011

Komentář

Ostražitá a skeptická nota nemá nic společného s KA. Ta se týkala trendu "učit na testy" a nic víc. Ono je to totiž snadnější a levnější. Může se ukázat, že i některé naše školy "na víc nemají". V pondělí bude ještě 3. díl.

Ondřej Neumajer 9.9.2011

Komentář

"Školství umírá (míněno především státní), ať žije vzdělávání (míněno především soukromé)" - tak by šel charakterizovat očekávaný trend, který se s jistými specifiky začíná projevovat i v ČR. Podnikání se vzděláváním bude čím dál větší byznis. Viz např. dnešní iHned: "Soukromé školy dostanou od státu stejně peněz jako veřejné", http://zpravy.ihned.cz/cesko-skolstvi/c1-52790140-soukrome-skoly-dostanou-od-statu-stejne-penez-jako-verejne-planuje-dobes

Bořivoj Brdička 9.9.2011

Komentář

Pokud se to skutečně stane, bude to znamenat ještě další diverzifikaci škol i společnosti. Ty opravdu kvalitní školy budou za peníze a ty ostatní budou "zadarmo" žáky připravovat jen na testy. Dovolím si předvídat, že vzniklý stav v sobě bude paradoxně mít i určitý prvek spravedlnosti. Na ulici se budou bát vycházet všichni - i "lepší" lidi. Nakonec možná budou muset sami sebe zavřít za ostnaný drát.

Martin Rusek 10.9.2011

Komentář

Čímž se volně přeneseme tam, kd eje školství v Británii. Soukromé, placené školy budou prestižní, veřejné budou poněkud pozadu. Na své by si tak mohli přijít i učitelé, kteří na soukromých školách mají šanci dostat zaplaceno, jak se patří.

Bořivoj Brdička 10.9.2011

Komentář

Tak to máte pravdu. Na všem se dá najít něco pozitivního. Těch pár učitelů soukromých škol bude jistě docela dobře zaplaceno. Jenže já bych raději do Finska. Tam jsou dobře zaplaceni všichni. Nutno ovšem přiznat, že to není zadarmo.

Jiří Soukup 26.10.2011

Komentář

S tímto tématem mám také skeptický pocit. Nerad bych se dožil lidí, kteří sedí v uzavřené místnosti, bojí se vyjít ven, zaniká společenská socializace a jen nějaká forma projekce je spojuje s potřebnými aktivitami, včetně učení. To už je samozřejmě nadsázka ad absurum, sle, ...?


Jiří Soukup

Mgr. Zdeněk Sotolář 27.10.2011

Komentář

Myslíte, že protiklad státní a soukromé školství bude nutně také protikladem kvalit? Jsou snad dnešní (naše, ne britské) soukromé školy opravdu kvalitnější? Nebude naším specifikem právě opak, kdy soukromé školství bude nabízet jen tu snadnější cestu ke \"vzdělání\"? Snadné maturity a snadné tituly (ty se přece kupují už dnes)? Byznys určitě. Ale kvalita???

E Kocourek 28.10.2011

Komentář

Porovnavat DNES kvalitu ceskych statnich a soukromych skol je ponekud nevhodne - z jisteho hlediska jsou dnes vsechny ceske skoly statni, nebot vsechny musi skakat, jak piskaji ministersti urednici. Pokud by nejaka (treba soukroma) skola chtela sama stanovit svoje priority a ucit neco, co ucitele nebo zakaznici (studenti a rodice) povazuji za prospesne, blazinec kolem statnich maturit jim takoveto naivni iluze vyzene z hlavy.


Za kvalitu vzdelavani povazuji i to, ze si zakaznik (student ci rodic studenta) muze urcit (nebo aspon vybrat) presne to, o co ma zajem. Tedy treba i onu \"snadnější cestu\". Nabidnou-li toto soukrome skoly a statni nikoli, tedy budou ty soukrome kvalitnejsi. 

Jaroslav Matějka 28.10.2011

Komentář

Některé soukromé školy už \"kvalitnější\" jsou: Když si učitel dovolí dát dítěti platících rodičů na konkrétním soukromém G trojku, dostaně od vedení školy úkol žáka přezkoušet a s lepším výsledkem.

Bořivoj Brdička 1.4.2012

Komentář

Dovolím si přidat aktuální odkaz na studii publikovanou Americkým federálním ministerstvem školství, jež přehledně zdůvodňuje ekonomické důvody zavádění vzdělávání online - Understanding the implications of online learning for educational productivity  http://ctl.sri.com/news/ImplicationsOnlineLearning2.pdf.