Chatbot EMA
4 zdařilé

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Autor
Michal Černý
Datum vložení
4. 12. 2018
0 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

didaktika
ICT
poznámky
ZIM

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Michal Černý
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 31. 08. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 1.9.2011

Komentář

Zcela souhlasím, že je přehled velmi užitečný pro praxi. Domnívám se ale, že by právě problematika tvorby aktuálních poznámek ve výuce měla dnes již reflektovat též potřebu multiplatformního přenosu dat. Dá se předpokládat, že poznámky budou často čteny i tvořeny na mobilních zařízeních. Pokud je mi známo, je nejčastěji na internetu zmiňován tyto účely plnící nástroj Evernote. Můžete vyzkoušet.

RNDr. I. Marek 2.9.2011

Komentář

Pro žáky i pedagogy? To ale mohou být dvě diametrálně rozdílné oblasti! Předpokládám, že žáci budou požadovat zejména snadnou obsluhu a schopnost obsáhnout nejrůznější formáty (vedle textu i grafiku, vzorce, audio, možná i video), zatímco u pedagogů se výběr formátů ustálí (a nejspíš zredukuje), ale na síle získá požadavek (automatického) začlenění do rozsáhlé osobní databáze a stabilita prostředí.


Tedy například nějaký on-line prostředek, který je neustále vyvíjen a dvakrát denně \"vylepšován\", se bude líbit studentům, ale pedagoga by dohnal k šílenství - pamětníci snad vzpomenou, jak \"inovativní\" byly v době svého vzniku veřejné poštovní servery.


Osobně vytvářím moje poznámky ve formátu .txt (navíc s jednoduchými formátovacími značkami). Odtud je jednoduchý program překonvertuje do HTML (a zohlední ty formátovací značky) a nakonec shell script takto vytvořené HTML soubory (čili stránky) rozdělí podle oblasti (práce, rodina, hobby), označí datem vzniku a zařadí do HTML databáze, Moje osobní databáze je hierarchická, s \"rychlým\" ručním vyhledáváním rok - měsíc - den - oblast a \"pomalým\" strojovým hledáním dle klíčového slova.


Rád bych studenty naučil, že potřebují TAKOVÉTO poznámky a takovouto osobní databázi, ale obávám se, že je to další z dlouhé řady nepřenosných zkušeností. Teprve až se stanou profesionály, třeba zjistí, že právě takhle nějak by mohla (nebo měla?) vypadat vývojářova dokumentace, a že pokud ji dokážou víceméně automaticky vytvářet, mají výhodu před konkurencí.


Chválím autora za připomenutí velice zajímavého tématu!