Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Etický kodex pro práci žáků a učitelů s informacemi

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

bezpečnost
etika
chování
internet
kodex
pomoc
pravidla
učitel
žák

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 01. 10. 2007
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 13.4.2013

Komentář

S touto problematikou úzce souvisí smlouva, kterou by každá škola měla s každým žákem mít. Ukázku jsem zařadil již do svých prvních a zárověň posledních skript z roku 1995 -


Žádost a smlouva o zřízení uživatelského konta pro přístup do školní sítě a do Internetu ve Spojené Střední Škole, Champlain Valley, Vermont, USA
Mgr. Zdeněk Sotolář 14.4.2013

Komentář

\"Pomáhat veřejně sdělovat názory těch, jejichž hlas by jinak nebyl slyšet.\" Proč by mě měl etický kodex předem zavazovat k šíření nějakých názorů jen proto, že by jinak nebyly slyšet? Možná je dobře, že slyšet nejsou. \"Oficiální i neoficiální zdroje mohou mít stejnou informační hodnotu.\" Všechny zdroje (typy zdrojů) mohou mít stejnou informační hodnotu. Ale co v této souvislosti jsou ty oficiální a co jsou ty neoficiální zdroje? Je vůbec nutné takové rozdělování? \"Zkoumat své vlastní kulturní hodnoty, ale nevnucovat je ostatním.\" Jsme opravdu stále ještě na půdě práce s informacemi?

Bořivoj Brdička 15.4.2013

Komentář

Je dost velkou náhodou, že jsem si komentáře pana Sotoláře vůbec všiml. Ke starým článkům něco přidávám jen tehdy, najdu-li aktuální informaci. V tomto případě jsem odkazoval tento článek z nějakého nového textu a chtěl jsem, aby u něj byl i odkaz na onu smlouvu v prvním komentáři.


Ale musím reagovat. Skutečnost, že dnes můžeme opravdu všichni publikovat tak, že to všichni ostatní mohou číst, má poměrně velký význam. Pane Sotoláři, to platí i o vás. Je to váš hlas, který se na portále RVP ozývá poměrně často, a někdo by mohl mít pocit, že by bylo lépe, kdyby mohl vaše názory cenzurovat. Co myslíte, pomáhá vám toto prostředí sdělovat osobní názory?


Které názory jsou oficiální. Když se rozhlédnete kolem sebe, jistě takové najdete. Třeba tisková prohlášení ČŠI, která sice dost často vyjadřuji osobní přání pana ministra, ale tuto skutečnost nepřiznávají. Myslím, že je velký rozdíl mezi oficiálním a neoficiálním zdrojem. Za normálních okolností samozřejmě především ve věrohodnosti.