Chatbot EMA
5 skvělé

Žákovské parlamenty na základních školách ČR

Autor
Tomáš Hazlbauer
Datum vložení
4. 12. 2018
2 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

demokracie
demokratické klima školy
hlas žáků
koordinátor parlamentu
participace žáků
prožitková metoda práce
prožitková pedagogika
výchova demokratického občana
výchova k demokratickému občanství
žákovská samospráva
žákovské rady
žákovský parlament

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Tomáš Hazlbauer
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 06. 04. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Froněk 13.4.2011

Komentář

Learning by doing neboli učení se participativní demokracii z prožitku je hlavním principem žákovských parlamentů. Článek shrnuje současné chápání žákovských parlamentů, zároveň odkazuje na zahraniční zdroje, které, budou-li adaptovány, mohou být pro českou výchovu k občanství velkým přínosem.
Pavlína Hublová 13.4.2011

Komentář

Dovolím si upozornit na konferenci Žákovský parlament ve školní praxi\", který bude probíhat koncem dubna a začátkem června 2011. Podrobnosti v digifoliu: http://digifolio.rvp.cz/v...p?id=4151.
Pavlína Hublová 13.4.2011

Komentář

Ondřej Hoberla 4.3.2014

Komentář

Článek je výborným zdrojem inspirace pro rozvoj Žákovské rady u nás na gymnáziu.
Děkuji.

E Kocourek 4.3.2014

Komentář

Demokracie na základní škole bude jistě fungovat srovnatelně skvěle, jako funguje v celé české \"dospělácké\" společnosti. A žáci základních škol jistě budou používat svoje nově poskytnuté rozhodovací pravomoci ještě lépe než čeští politici.


Ale vážně. Podle výše uvedeného záměru by ředitel měl všechny kantory nechat absolvovat workshop či vzdělávací seminář, na kterém se učitelé dozví více informací o tom, jak vypadá fungující parlament, čím může být všem zúčastněným přínosný, jak toho lze dosáhnout a čím mohou oni sami každý za sebe přispět. To je takový ten supermoderní postup, který vychází ze všeobecně rozšířené představy, že všichni kantoři se celý týden jen a jen koušou nudou a naprosto nevědí, co dělat se svým časem. Tak hurá na workshop nebo na seminář a zabít nějaký ten den či dva.


Nedalo by se to nějak zařídit, aby si kantoři všechny ty strašně důležité informace mohli prostě jenom někde přečíst? A kdyby v té četbě nějakou informaci postrádali, poslali by svoje doplňující otázky e-mailem a někdo by jim na ně odpověděl?