Chatbot EMA
2 průměrné

Jednotky množství informace prakticky

Autor
Jaroslav Koreš
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

ascii
bit
byte
data
informace
informační a komunikační technologie (ICT)
informatika
unicode

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jaroslav Koreš
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 22. 08. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ivan Ryant 22.8.2011

Komentář

(1) S počítáním ekologické stopy bych byl opatrnější: na kolik stromů za sekundu byste přepočítal provoz serverových farem a telehauzů, které většinu času promarní čekáním na request? To taková kniha jenom leží a tiše zabírá místo... A pro lepší názornost byste počet poražených stromů mohl přepočítat ještě třeba na počet veverek, které přijdou o přístřeší.


(2) Jistěže je pro obchodníka výhodnější, když nabízí megabity než kilobajty, ale není to trik, nýbrž tradice stará nejmíň sto let (tehdy samozřejmě nikoho nenapadlo, že by měl porovnávat přenosové rychlosti s počty normostran) - viz http://en.wikipedia.org/wiki/Baud


(3) Myslíte, že když rozkomprimujete DVD, tak že získáte nějakou informaci, která tam původně nebyla?

Vladimír Havlíček 22.8.2011

Komentář

V dobách rukopisu nebo strojopisu byly texty stručné. V dnešní době je množství přenášené informace díky možnostem moderních technologií zvyšováno a je třeba odlišit základní text a textovou informaci od ilustrací, fotografií a dalších doprovodných informací.


Některé informace jsou užitečné, například z ilustrované učebnice chemie se učí lépe než z holého textu s několika ilustracemi a vzorci, jako býval například ve vysokoškolských skriptech.


Ukázka zvýšení objemu dat je napříkla u příručky Jak nejlépe využít interaktivní tabuli, vydanou European Schoolnet (viz http://www.dzs.cz/index.php?a=view-project-folder&project_folder_id=423& )


Soubor v .pdf má 5 135 kB, z toho samotný text má 194 kB a obsahuje má 40 124 znaků, což je asi 22 normovaných stran formátu A4 a při běžné sazbě v Times Roman velikosti 10 nebo 11 by měl ještě méně stran. Původní text v pdf má 40 tiskových stran (barevných, kdo by ho chtěl tisknout, musí počítat s vysokou pořizovací cenou).


Velké soubory s velkým objemem dat obecně představují vysoké energetické i materiální nároky na jejich uchování, šíření a reprodukci. 


 


 


 


 

Ivan Ryant 23.8.2011

Komentář

Pane Havlíčku, píšete „V dnešní době je množství přenášené informace díky možnostem moderních technologií zvyšováno“ – i Vy si myslíte, že když rozkomprimujete DVD, tak získáte nějakou informaci, která tam původně nebyla?

Ondřej Neumajer 23.8.2011

Komentář

Ještě mne napadlo, že úlohu by bylo možné rozšířit o praktický úkol: Kolik osobních automobilů (uvažujeme-li jejich nákladní prostor) je potřeba pro převoz daného počtu tištěných dokumentů?

RNDr. I. Marek 24.8.2011

Komentář

Ještě mne napadlo, že úlohu by bylo možné rozšířit o ... takové zamyšlení. Pan autor píše \"Nepodařilo se mi zjistit, jakým způsobem jsou data ukládána ve Wordu\". Takschválně, pročpak se to nepodařilo zjistit? A když se to nepodařilo zjistit autorovi, třeba se to nepodaří zjistit ani leckomu jinému. A pročpak školy a státní instituce používají (mnohy POVINNĚ!) takový formát, kde běžný uživatel netuší (a \"nepodaří se mu zjistit\"), jak jsou ukládána data? Jestli ono nakonec nejde o nějaký obchodní trik ...


Dále pan autor píše: \"Téma i výsledky úzce souvisejí s environmentální výchovou\" - to je věc názoru a životní orientace. Někdo se naopak může domnívat, že souvisí se sexuální výchovou. De gustibus non est disputandum.