Chatbot EMA
4 zdařilé

ICT gramotnost

Autor
Daniela Růžičková
Datum vložení
4. 12. 2018
35 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální gramotnost
ICT gramotnost
informační gramotnost

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Daniela Růžičková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 20. 09. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Zouhar 20.9.2010

Komentář

Dočetl jsem se: \"Gramotnost chápeme v širším pojetí jako soubor kompetencí jedince daných určitou situací,....\" Mám tomu rozumět tak, že pojem \"gramotnost\" je nadřazena kompetenci?
Učitelé na školách tomu nerozumějí.
Martin Rusek 21.9.2010

Komentář

To je dobrá otázka, pane kolego. Pohled na gramotného člověka se změnil, číst, psát a počítat už nestačí. Mně osobně byly termíny vykládány tak, že pod GRAMOTNOSTí vidím soubor jednotlivých gramotností ve všech oblastech, ve kterých na žáky působíme, tedy nejen jazyková, sociální, přírodovědná či ICT gramotnost. Jestli žák disponuje kompetencemi ku příkladu ovládat a užívat ICT ve všech jejich aspektech, je v oblasti ICT gramotný. Sečteno a podtrženo, celkovou gramotnost tvoří jednotlivé dílčí gramotnosti, které jsou velmi blízko (až synonymy) kompetencí.
Jan Zouhar 21.9.2010

Komentář

Proč je tedy potřeba používat termín \"gramotnost\" a \"kompetence\"? Nebo \"gramotnost\" označuje výsledek zvládnutí kompetencí?
Martin Rusek 21.9.2010

Komentář

To je dobrá otázka, pane kolego. Pohled na gramotného člověka se změnil, číst, psát a počítat už nestačí. Mně osobně byly termíny vykládány tak, že pod GRAMOTNOSTí vidím soubor jednotlivých gramotností ve všech oblastech, ve kterých na žáky působíme, tedy nejen jazyková, sociální, přírodovědná či ICT gramotnost. Jestli žák disponuje kompetencemi ku příkladu ovládat a užívat ICT ve všech jejich aspektech, je v oblasti ICT gramotný. Sečteno a podtrženo, celkovou gramotnost tvoří jednotlivé dílčí gramotnosti, které jsou velmi blízko (až synonymy) kompetencí.
Martin Rusek 21.9.2010

Komentář

Omlouvá me za spam, nechápu, jak se to mohlo stát.
Dalo by se říct, že gramotný člověk je v daných oblastech kompetentní, ano.
Lenka Urbanová 22.9.2010

Komentář

Tohle je dost podstatné téma a od Jendy dost závažná otázka! Pánové, my bychom byli velmi rádi, kdybyste tohle téma rozvinuli v diskuzích o ICT gramotnosti zde: http://diskuze.rvp.cz/vie....php?f=479