Chatbot EMA
3 dobré

Život v lese - soutěž

Autor
Mgr. Petra Stanjurová
Datum vložení
22. 3. 2018
7 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

les
plod
rostlina
soutěž
živočich

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Petra Stanjurová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 06. 05. 2009
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Svatopluk Mareš 6.5.2009

Komentář

Tato prezentace byla jistě pracná, nicméně měl bych jednu technickou připomínku: bylo by přínosnější načasovat animaci tak, aby se jednotlivé díly odkrývaly při kliknutí myší. Dětem je potřeba dát čas, aby analyzovaly jednotlivé odkryté dilky (napr.: voda - bude to vodní živočich, kopyto - kopytník atd.). Při současném nastavení akcí "změna po předchozím snímku" se prezentace nedá zastavit a není prostor pro interakci a analýzu. Systém odkrývání je velmi pěkný nápad, je jen škoda, že je hra zaměřena pouze na kompetici. Přimlouval bych se pro nepodceňování diskuze s dětmi nad jednotlivými díly, které se postupně odkrývají, protože právě jejich "uvažování nahlas" může být výbornou zpětnou vazbou pro učitele. P.S. Ta veverka nemá chybu :-)
Petra Stanjurová 6.5.2009

Komentář

Dobrý den, kliknutí myší je určitě dobrý nápad, hra by zase byla o něčem jiném. Diskuze nad odkrytými díly by jistě byla legrační.Umím si to živě představit. A co se týče kompetice, možná se budete divit, ale já jsem tyto prezentace naopak využila při práci v kooperativních skupinách, i když stejně tak, jak popisuji v anotaci(korálky za správnou odpověď atd.) Žáci byli ve skupinách po pěti, byli rozděleni dle rolí. Jeden byl botanik - rozhodoval, zda je ukrytá rostlina dřevina, nebo bylina, druhý byl milovník zvířat - rozhodoval, zda je živočich obratlovec, třetí byl zapisovtel - všechna tozhodnutí svých kolegů zapisoval na papír, čtvrtý byl gong - tlesknutím oznámil, že je skupina hotová a pátý byl mluvčí - oznamoval odpověď. Jistě je možné utvořit mnoho obměn. Když jsem prezentaci vytvářela, věděla jsem, že jí budu používat na interaktivní tabuli, proto jsem nedala akci po klepnutí myší. Myslím, že by nás to zdržovalo. (Než tam každý dojde, ruch u toho...)Tak jsem to prostě spustila a starejte se, ovečky moje. Musím říct, že i tak děti hodně diskutovaly, to byste koukal. No spíš řvaly. Někdy nebylo poznat, která skupina byla první hotová. Děkuji za námět. Mějte se hezky Petra S.
Svatopluk Mareš 7.5.2009

Komentář

Dobrý večer, děkuji za reakci. Je velmi pozitivní slyšet, jak kreativně jste s materiálem naložila. A zároveň velmi inspirativní. Děkuji. Líbí se mi rozdělení rolí v týmu, zvláště pak "gong", který se najde v každé třídě :-) (tím samozřejmě tuto roli nepodceňuju)! Naopak - naopak je to velmi hezký a přínosný příklad toho, jak pracovat s rozdělením rolí v týmu. Přeji Vám hodně pozitivních zážitků. :-)
Svatopluk Mareš 7.5.2009

Komentář

P.S. Myslím si, že Váš metodický nástin hodiny je velmi návodný a cenný. Doporučil bych ho příště uvádět jako "anotaci" - pomůže to mnohým ostatním! :-)
Dana Svobodová 13.5.2009

Komentář

Velmi inspirativní, nápadité s širokým využitím nejen při opakování a procvičování. Může být použité jako východisko pro problémové učení - vyhledávání a zpracování informací, porovnávání výsledků ve skupinách,řešení problému, ale rovněž jako evokace (co o daném tématu - lese - vím). Děkuji za skvělý nápad i práci při tvorbě prezentace.